Vážení zákazníci, na této stránce se vám budeme snažit podrobněji vysvětlit možnosti vrácení zboží v zákonné 14denní lhůtě.


K ČEMU VLASTNĚ TATO 14DENNÍ LHŮTA SLOUŽÍ?

Právo na odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu bylo zavedeno z důvodu nemožnosti si zboží prohlédnout a vyzkoušet při nákupu pomocí prostředků komunikace na dálku. Tato 14denní lhůta má tedy zákazníkovi poskytnout stejné možnosti, jako by si zboží prohlédl a vyzkoušel v kamenném obchodě. V žádném případě nemá sloužit k vypůjčení zboží pro vlastní účely.


ZA JAKÝCH OKOLNOSTÍ VZNIKÁ PRÁVO NA VRÁCENÍ ZBOŽÍ VE 14DENNÍ LHŮTĚ?

V případě, že je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (například přes internetový obchod), má kupující dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu, a to do 14 kalendářních dnů od převzetí zboží. Objednávka přitom nesmí být uzavřena na IČO. 14denní lhůta tak platí i při osobním odběru zboží, pokud byla objednávka uzavřena přes internet, nikoliv však pouze rezervace.


KDY TATO 14DENNÍ LHŮTA ZAČÍNÁ A KDY KONČÍ?

Zákonná 14denní lhůta pro vrácení zboží nabývá platnosti následující den po převzetí zboží. Pokud si tedy v našem obchodě objednáte zboží například ve čtvrtek a v pátek si jej převezmete, 14denní lhůta nabývá účinku v sobotu a trvá 14 následujících kalendářních (nikoliv pracovních!) dnů. Pokud konec této lhůty připadne na svátek či víkend, posledním dnem platnosti je následující pracovní den.


DO KDY JE TŘEBA VRÁTIT ZBOŽÍ A INFORMOVAT O ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY?

Pokud se rozhodnete využít 14denní lhůty pro vrácení zboží, je třeba o této skutečnosti (nejlépe písemně) informovat prodávajícího nejpozději poslední den této lhůty. V případě zaslání rozhodnutí poštou je nutné, aby dopis byl odeslán prodávajícímu nejpozději poslední den 14denní lhůty pro vrácení zboží. Odstoupení je také možné zaslat e-mailem (nejlépe jako nafocenou podepsanou kopii) na adresu obchod(zavináč)povesto.cz.

Zakoupené zboží je po odstoupení od smlouvy nutné vrátit co nejdříve, tedy bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.


KAM ZBOŽÍ ZASLAT? CO K NĚMU PŘILOŽIT?

Zboží zakoupené v našem internetovém obchodě můžete zaslat nebo osobně přinést na kteroukoli naši pobočku.
Spolu se zbožím je v případě zaslání dopravcem nutné dodat písemné odstoupení od kupní smlouvy (ke stažení zde). Při osobním vrácení je možné toto odstoupení sepsat na místě. Samozřejmě je také vhodné přiložit doklad o koupi, abychom vaši žádost mohli co nejdříve přiřadit a vyřídit.

Adresa pro zaslání zboží:

Donplus s.r.o., e-shop povesto.cz
Ve žlíbku 2196, Komerční areál SČMVD
193 00 Praha 9 – Horní Počernice
Česká republika

Náklady na dopravu zboží zpět k prodejci hradí bez možnosti náhrady kupující.


V JAKÉM STAVU MUSÍ BÝT VRÁCENÉ ZBOŽÍ?

Zboží je možné vrátit v jakémkoli stavu, je však nutné mít na paměti, že prodejce si může z vrácené částky strhnout náklady, které musel vynaložit na uvedení zboží zpět do prodeje. Proto je vhodné uvést zboží před vrácením do stavu co nejvíce odpovídajícího tomu, v jakém jste je převzali.

Pokud by u vráceného zboží například chyběl obal, prodejce má právo požadovat finanční náhradu nákladů spojených se získáním nového obalu. Stejně tak pokud je zboží poškozené či nese známky opotřebení, má prodejce právo si z vrácené částky strhnout sumu, která bude odpovídat opotřebení či poškození daného výrobku. Vrácená částka je posuzována individuálně u každého zboží.

Zboží tedy může být vráceno bez obalu a může být použité.

Příklad:
Pokud zákazník bude chtít vrátit například zahradní nábytek (set 4 židlí a stolu) bez originálního obalu a u stolu bude chybět jedna noha, prodejce má právo požadovat náhradu za opravu stolu a pořízení nového obalu.

Pokud však zákazník doručí set nábytku bez viditelného poškození i s originálním obalem, bude mu téměř jistě vrácena plná částka, kterou za produkt zaplatil.


KDY MI BUDOU VRÁCENY PENÍZE?

Peníze za zboží vám zašleme (domluveným způsobem) co nejdříve, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Platba však proběhne až po doručení vraceného zboží na naše reklamační oddělení (nebo po prokázání, že zboží již bylo odesláno). Náklady na vrácení zboží jsou v tomto případě na straně kupujícího.


JAKÉ ZBOŽÍ VRÁTIT NELZE?

Ze zákona spotřebitel nemůže odstoupit zejména od smlouvy. Jedná se například o smlouvy: o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy. Dále od smlouvy o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy. Také nelze odstoupit od smlouvy o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele.

Mezi další výjimky patří smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu; o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím; o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost (to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů).

Nelze také odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit; o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal; o dodávce novin, periodik nebo časopisů; o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu; a také od smlouvy uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby. V neposlední řadě se jedná o smlouvu o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči, byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy spotřebitele informoval, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy. Výjimkou jsou případy, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno.

Formulář pro odstoupení od smlouvy ke stažení zde (pdf).